Monday, August 16, 2010

KETIKA RAMAI YANG KEKENYANGAN, ADA INSAN KELAPARAN.....!







بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Syukurlah diatas Ni'mat dan Rahmat Allah ke atas kita.  Sekali lagi .....syukur kepada Allah di atas segala KurniaNya kepada kita.....dapat menikmati makanan yang beraneka jenis dan makanan yang lazat2.  Ketika kita menghadapi hidangan  makanan yang memenuhi ruang meja.......................










List of Indonesian dishesImage via Wikipedia


.............. ada insan di sana berjuang untuk mendapat secubit makanan dan seteguk air sejuk....!!!












Tidakkah kita menjadi hamba2 Allah yang bersyukur.  ???    Tidakkah kita tefikir Allah Ta'ala berkuasa untuk menjadikan kita seperti itu?   Tetapi kerana kmurahan Allah, kita di sini dapat senang lenang menikmati berbagai juadah........Tidakkah kita menjadi hamba2 Allah yang bersyukur?  Tidakkan kita terfikir untuk menghulurkan sebahagian harta kita kepada insan2 yang kurang bernasib baik......???


 الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَالصَّـبِرِينَ عَلَى مَآ أَصَابَهُمْ وَالْمُقِيمِى الصَّلَوةِ وَمِمَّا رَزَقْنَـهُمْ يُنفِقُونَ



Iaitu orang-orang yang apabila disebut nama Allah, gerun gementarlah hati mereka dan orang-orangyang sabar (cekal hati) terhadap kesusahan yang menimpa mereka dan orang-orang yang mendirikan sembahyang, serta orang-orang yang mendermakan sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepadanya.  
[(Al-Hajj (22) :35]

HARI INI .....................!!!
DI NEGARA MALAYSIA...........!!!
ORANG2 ISLAM DI MALAYSIA.......!!!

Orang2 Islam di Malaysia membakar wang berjuta2 ringgit di kasino2, tempat2 hiburan, padang2 permainan yang sia2.......!   


No comments:

Post a Comment

Allah Allah